sunnuntai 10. elokuuta 2014

Muumifanin valtakunta

Mää rakastan muumeja yli kaiken! Kattelin niitä TV:stä itekin jo pikkutyttönä, ja uudestaan aina vähän isompana ja esikoisen kanssa on tullut katottua kaikki jaksot moneen kertaan näitten hänen neljän ensimmäisen elinvuoden aikana. Kohta kuopus alkaa katteleen muumeja ja minä saan kattoa ne taas uudestaan, jee!

Mun muumifaneus on alkanut ihan vaivihkaa. Sain ensimmäisen muumimukin lahjaksi äidiltä ehkä 6 - 7 vuotta sitten. Sitä ennen en ollut miettinytkään niitten keräilyä.Nyt niitä onkin kertynyt jo jokunen...

Mulla ei oo hajuakaan mikä niissä on se viehätys? Fiksut jutut kenties? Tai opettavaiset tarinat? Toisaalta myös hahmot on jotenkin niin symppiksen näkösiä että.

Muumit on tainneet hiipiä lähes jokaiseen huoneeseen meillä. Löytyy muumilakanoita






Tietysti nuo edellisten kuvien elokuvat ja mukit myös. Lisäksi muumi löytyy mm. näistä:
Kuopuksen muumitapetti

Esikoisen unikaveri






Muumit on siis tapettina, kirjana, palapelinä, vaatteina, hoitoalustana, kahvipurkkina, unikaverina...

Kuvissa esiintyvien lisäksi meiltä löytyy muumia pyyhkeissä, haarukoissa, useissa muissa vaatteissa (sukista paitoihin). Mutta haaveissa olisi ainakin nämä:






Erityisesti nuo hattivatti -lamput! Aivan ihania!

Mitä mieltä? Kohtuus vai meneekö jo överin puolelle tämä mun fanius?


2 kommenttia:

  1. Meiltä löytyy esikoisen huoneesta muumitapetti, muumi lakanoita sekä unikaverina toimii muumipeikko.
    Muumimukeja mä oon ostellu, ne vaan on jotenkin niin kivoja mun mielestä :)

    VastaaPoista
  2. Joo varsinki nuo mukit on kyllä! En kyllä tiiä miksi tuo muumi on oikeesti niin suosittu? Tänään käytiin ostaan vielä muumi-matto kuopuksen tulevaan huoneeseen :)

    VastaaPoista