perjantai 16. toukokuuta 2014

Ruuanlaittoa ja leivontaa

Kauheeta kun sitä on muka ollut niin kiireinen "oikean" elämän kanssa ettei kerkee "virtuaalielämää" elää tai ainakaan päivitellä :D Tuleva muutto aiheuttaa melkoista hässäkkää meidän kodissa, minä kun karsin muuttavan tavaramäärän mahdollisimman minimiin. Lisäksi oon yrittänyt pitää sosiaalista elämää yllä ja nähdä mahdollisimman paljon kavereita!

Ruuan laitto ja leivonta on myös vienyt paljon mun aikaa lähi päiviltä ja tässä jotain tuloksia!
Voisilmäpullat
 Pullia en oo leiponut valehtelematta yläasteen kotitaloustuntien jälkeen! Kuvittelin etten edes osais, mutta kyllä nuo ainakin mulle maistu! Resepti täältä: http://www.valio.fi/reseptit/voisilmapullat/


 Meidän esikoispojasta on tullut innokas apulainen kaikessa mahdollisessa! Tällä kertaa salaatin teossa. Salaatin repiminen ja jopa kurkun leikkaaminen onnistuu melkein neljävuotiaalta jo oikein hyvin!
kanasalaatti
 Kanasalaatti on mun suurta herkkua! Tällä kertaa tein sen näin:

Kanasalaatti:

400g hunajamarinoituja broilerin fileesuikaleita
1 ruukkusalaatti
1/2 kurkku
vajaa rasia miniluumutomaatteja
kourallinen viinirypäleitä
!/2 paprika

Tomaattiset jauhelihapihvit
 Käytän niin ruuanlaitossa kuin leivonnassakin tosi paljon Pirkan ja Valion ohjeita. Simppeleitä, hyviä ja edullisia! Yllä olevien pihvien ohje löytyy täältä: http://www.k-ruoka.fi/reseptit/tomaattiset-jauhelihapihvit/ Tykättiin kyllä taas koko porukka!

Tämä aamu onkin alkanu jo melkoisella tohinalla! Koko ajan monta rautaa tulessa! Vauvan soseiden kokkausta ja lakkakakun leivontaa(palaan ohjeeseen kakun valmistuttua).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti